Każdego roku polskie przedsiębiorstwa wydają więcej na reklamę. Jak wylicza jeden z największych domów mediowych w kraju, w tym roku wydatki na tego rodzaju działania pochłoną ponad 6 miliardów złotych.
Oczywiście nadal największe koszty ponosi się z tytułu reklamy telewizyjnej – sama produkcja filmów reklamowych to ogromny wydatek a przecież należy do tego dodać jeszcze koszty emisji spotów.
Ciekawostką jest fakt olbrzymiego rozwoju nowych technologii, a co za tym idzie reklamy w internecie. Już teraz wydatki na tego rodzaju przekazy są dużo większe aniżeli na przykład na reklamę prasową. Zalet internetu można wymieniać wiele, przede wszystkim to nowoczesna forma identyfikacji firmy. Po drugie reklama trafia idealnie do grupy potencjalnych odbiorców i wreszcie po trzecie, istnieje wiele rozmaitych narzędzi do promocji w sieci.
Nie oznacza to jednak, że przedsiębiorstwa skupiają się tylko na działaniach w mediach internetowych. Zgodnie z zasadą synergii, dobra kampania to taka, która wykorzystuje różne narzędzia i obejmuje rynek reklamy o szerokim zasięgu. Produkcje filmowe wykorzystuje się dzisiaj do różnych działań marketingowych. Z powodzeniem spot reklamowy może być emitowany w telewizji, ale można go również dostosować do wymagań reklamy w sieci, w formie video. Jak zaznaczają, właśnie taka reklama jest dzisiaj w internecie najbardziej popularna i w porównaniu z rokiem poprzednim przedsiębiorstwa korzystają z niej częściej nawet o 12%.