Platformy streamingowe w sposób znaczący zmieniły rynek muzyczny. Zapewniają one dostęp do niemal całej twórczości, dlatego fani często rezygnując z wyszukiwania i zakupu płyt. Wszystkiego mogą bowiem przesłuchać w internecie.
I choć wydaje się, że taka sytuacja nie jest dobra dla muzyków, w rzeczywistości mogą oni skorzystać z wielu narzędzi, do których jeszcze kilka lat temu nie mieli dostępu. Doskonałym na to przykładem jest chociażby promocja w Tidal. Jeśli zostanie przeprowadzona prawidłowo, pozwoli dotrzeć do ogromnej grupy odbiorców. Być może wśród nich znajdą się przyszli lojalni fani, którzy wykażą się sporą aktywnością.
Zanim jednak do tego dojdzie, należy znaleźć skuteczny sposób na walkę z ogromną konkurencją. Niestety, nie zawsze jest to tak proste, jak może się wydawać. Zwłaszcza dla początkujących muzyków, którzy dopiero rozpoczynają karierę. Jednak nic straconego. Mogą oni bowiem liczyć na wsparcie oferowane przez agregatory muzyki. Skupiają się one między innymi na dystrybucji muzyki, także w takich serwisach jak Tidal. Dzięki nim artyści mają większe szanse na dotarcie do sporej grupy odbiorców.
Sprzedaż muzyki w internecie często wymaga działania na wielu frontach. Z tego powodu współpraca z agregatorami może okazać się bardzo opłacalna. Dzięki wiedzy i doświadczeniu tworzących je osób, szanse na zaistnienie na rynku muzycznym zdecydowanie rosną. Zwłaszcza że tego typu podmioty skupiają się nie tylko na serwisie Tidal, ale również na wielu innych.